30 juni 2009

Mer raku



Jag visar lite mer rakukeramik från kursen.

6 kommentarer:

Birgitta sa...

Tack Cecilia, det är mitt tredje år på Turbin. Har även varit med i Gysinge på en utställning och har sålt båda mina kronor! Kul med raku, jag har provat, svårt...

åsa - hello sugar! sa...

wow, så snyggt det ser ut! är raku något du kommer kunna göra i din egen studio eller måste man installera en sådan där speciell eldstad?

Cecilia sa...

Jag kommer bygga en vedeldad rakuugn utanför min verkstad i sommar. Det ska bli roligt.

Sista helgen i augusti planerar jag att ha visning av rakubränning för allmänheten. Jag kommer att skriva mer om det senare. Jag firar nämnligen 10 års jubileum i år. Jag har haft min keramik verksamhet här i Faringe så länge.

Jag kommer ha visning i kvällsskymning eftersom det är så häftigt med eld och glödande keramik.

Alvin sa...

Hejsan i sommarvärmen!
Har varit in lite då och då och tagit en titt på din fina blogg, väldigt inspirerande, (är själv keramiker)men jag är lite dålig på att lägga in kommentarer emellanåt då jag oftast tar en snabbtitt.
Kul att se en keramikers jobb på en blogg, vi är ganska få i det yrket.

Ha en skön sommar!

Hälsningar från Leni

A home far away sa...

Sååå fin keramik!

Kram Gunilla från Singapore

Anonym sa...

rhej cecilia! såk din fina raku skål och undrar ifl du säljer och för vad? försökte maila men det gick inte :(
du får gärna höra av dig till mig på ninnimchater@hotmail.com
mvh ninni