24 april 2014

På konstens vingar - för barns möjligheter




Eftersom fjärilen är en symbol för utveckling och förändring bär mina fjärilar spår av levt liv. Alla våra minnen och erfarenheter bär vi med oss. Mina fjärilar har tunga vingar, men flyger ändå. Jag har  glaserat fjärilarna med en krypglasyr.

En av mina glasyrer började bete sig på ett sätt som den inte skulle, den började “krypa” under bränningen. Jag bestämde mig för att utveckla glasyrdefekten, för att se om jag kunde ta den ett steg till och få glasyren att krypa ännu mer.

Fjärilarna kommer vara med i utställningen På konstens vingar, för barns möjligheter i Botaniska trädgården i Uppsala. Vernissage den 17 maj kl. 11.  Ett samarbete mellan dansaren Maud Karlsson och skulptören Henny Linn Kjellberg och medlemmar i Uppsala konstnärsklubb.

 

Inga kommentarer: