10 januari 2013

Keramikkurs i maj


Nästa helgkeramikkurs planeras till den 18 & 19 maj kl 9-16 med glasering den 26 maj kl 16-18. Under helgen får ni möjlighet att jobba med lera i olika tekniker som kavling, ringling, skulptur, drejning, dekor och sedan glasering. Kursen börjar med att jag visar de olika teknikerna. Ni jobbar sedan utifrån egna idéer och jag finns med och handleder er. Jag försöker hjälpa dig på den nivå du befinner dig därför är nybörjare och redan erfarna välkomna. Jag har 5 eldrejskivor, så det finns gott om utrymme för den som vill dreja. Kostnad 1200:- + material 50:-/kg lera (glasyr och bränning ingår).


För anmälan, gör så här:

Mejla mig dina kontaktuppgifter, adress och telefonnummer och jag ger mer info.  För övriga kursformer som enkvällskurs och provapådrejning se http://ceciliaboivie.com/kurser.asp

Inga kommentarer: